zaterdag 25 augustus 2012

Clean room, clean soul...



Hi allemaal! Ik heb even een realitycheck nodig. Deze maandag, dus over 2 dagen, begint school alweer! Nee, dat klopt niet, ik heb eerst nog introductieweek, omdat ik naar de hogeschool ga, maar de maandag erna, 3 september om precies te zijn, begint school dus echt weer! Alles is nieuw voor mij. Ik moet nu met de trein reizen in plaats van met de fiets (lees : ik werd vaak met de auto gebracht door mijn lieve moeder, i'm just too lazy) en ik heb dure studieboeken die zo dik zijn dat ik me afvraag hoe ik die mee ga nemen. Maar de boeken zijn gelukkig wel allemaal heel interessant, dus dat scheelt weer. By the way, ik ga 3PS doen, als je niet weet wat het is, look it up, want het is blijkbaar een beetje moeilijk uitleggen, want mensen kijken me altijd raar aan als ik het uitleg haha! Maar alles is nu dus anders : een nieuwe school, nieuwe klasgenoten, geen verschillende lessen meer zoals Engels, aardrijkskunde en Frans. Nee, ik ga nu echt studeren. En dat is best spannend. Als ik in een stresssituatie zit zoals deze is er altijd één ding waar ik niet tegen kan : een slordige kamer. Als mijn kamer niet goed opgeruimd en georganiseerd is, ben ik nergens. Ik lijk best wel op Monica van Friends wat dat betreft, ja. Een schone kamer is voor mij echt de basis. Ik kan zo alles goed terugvinden en dat vind ik dus best belangrijk als alles in je schoolleven in één keer op zijn kop staat. Dus vandaag is het schoonmaakdag voor mij. Nu wil ik niet zeggen dat mijn kamer echt slordig is op het moment, maar mijn kamer schoonmaken vlak voordat school weer begint, is een soort routine geworden. Ik stofzuig alles, maak mijn bureau weer vrij en organiseer alle papieren. Dus ik zet de radio hard aan en ga maar eens beginnen.


Ik ben vanmiddag rond 1 uur begonnen en het is nu 16:52 en ik ben KLAAR. Dit voelt goed. Een schone kamer vind ik altijd een fijn gevoel. De kleine dingen in het leven hé haha. Ik heb van alles gedaan. Ik heb eerst mijn make-up kastje opgeruimd en alles weer geordend. En ik heb ook weer wat dingen weggegooid. Altijd moeilijk, dingen weggooien, maar soms gaan dingen echt niet meer mee. Ook heb ik mijn bureau en de plank boven mijn bureau schoongemaakt, waar mijn printer opstaat en mijn nieuwe studieboeken en ja, ook nog wat dingen van de middelbare school, waar ik echt geen afstand van kon doen. Gek is dat hé? Je zegt altijd dat je de middelbare school haat en zo snel mogelijk weg wilt, maar sommige school-opdrachten waar ik trots op ben wil ik toch bewaren, en ook alle foto's die ik tijdens mijn middelbare schooltijd heb gemaakt, met vriendinnen enzovoort, koester ik. Maar goed, terug naar het onderwerp. Ik heb ook de uitschuiflade onder mijn bed schoongemaakt en geordend en dat is altijd het stomste karwei. Ik weet niet hoe het komt, maar mijn kamer trekt echt grote hoeveelheden stof aan. Dus vooral de lade onder mijn bed heeft het te verduren. Ik heb mijn kamer nu wel schoongemaakt maar over ongeveer 2 weken zit het toch weer helemaal onder het stof. Maarja, nu ben ik even helemaal tevreden met het resultaat. Maar ik heb dus ook mijn hele kamer gestofzuigd (klinkt altijd zo raar, stofgezogen klinkt veel beter) om de stof weg te krijgen.

Ik ben blij dat ik klaar ben en mijn kamer is nog steeds wel een beetje rommelig, maar geordend rommelig, snap je? Alles staat op z'n plek, ik weet waar alles ligt, maar aangezien ik een kleine kamer heb lijkt het snel rommelig, maar dat vind ik niet erg, dat vind ik altijd wel knus. Nu ga ik snel douchen, want ik voel de stof nog op mijn lichaam zitten haha.

Maken jullie ook altijd je kamer weer schoon voordat school weer begint of hou je van een slordige kamer en kan je alles toch altijd wel weer terugvinden? Let me know en tot de volgende keer!

xoxo Patricia

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen