zaterdag 1 september 2012

Een aantal must-see series!

Hoi allemaal! Soms heb je van die dagen dat je niks anders wil doen dan in je bed liggen, in je onaantrekkelijke maar comfi kleren, met een kopje thee, misschien met je huisdier (mijn hond komt er altijd gezellig bijliggen) en natuurlijk je laptop! Voor die dagen heb ik een paar series die jullie naar mijn mening echt moeten zien. Dus sit back, relax and enjoy! :)





Voordat ik echt ga beginnen met deze blogpost, moeten jullie 1 ding weten : ik ben verslaafd aan series! Ik kijk bijna nooit naar de Hollandse tv, omdat er in Amerika gewoon te veel goeds op tv is, dus ik zit het grootste gedeelte op mijn laptop series te kijken. Omdat de zomer bijna voorbij is, beginnen de meeste series ook in september weer, dus dit leek me het goede moment om een paar series met jullie te bespreken!

De eerste serie waar ik het met jullie over ga hebben is 'Revenge'. Ik heb het een paar maanden geleden ontdekt omdat iemand op twitter het erover had. Ik ben altijd een beetje laat met series kijken, dus ik heb vaak een heel seizoen of meerdere seizoenen die ik nog moet inhalen, wat op zich best fijn is, hoef ik bijna nooit te wachten op een nieuwe aflevering! :) Maar ik begon dus met het kijken van 'Revenge', en de eerste aflevering begon heel raar. Ik begreep niet wat er aan de hand was, maar later bleek dus dat het een vooruitblik was, en later in de aflevering gaan we ongeveer 5 maanden terug, en dan word het ineens duidelijk. 'Revenge' gaat over een jonge vrouw die terugkomt naar haar oude huis in de Hamptons omdat ze wraak wil nemen op een aantal mensen die daar wonen. Haar vader was in de gevangenis beland toen ze nog klein was, door de mensen die zich voordeden als zijn vrienden. Ze komt dus terug om wraak te nemen op die mensen, omdat ze haar vader al op jonge leeftijd is kwijtgeraakt en omdat hij, niet onbelangrijk, onschuldig was. Na een paar afleveringen dacht ik dat de serie niks voor mij was, maar ik bleef het toch kijken en ik kwam er steeds meer achter dat het toch wel heel erg verslavend was. Hier is de promo van de serie en zo krijg je een duidelijk beeld waar het over gaat :


De tweede serie waar ik het over ga hebben is compleet anders, maar wel heel erg leuk. '2 broke girls' is een comedyserie die gaat over twee serveersters in een klein restaurant in New York. De één, Max, heeft haar hele leven moeten werken voor geld en de ander, Caroline, leefde een luxeleventje maar is net al haar geld verloren omdat haar vader allemaal mensen heeft opgelicht. Ze heeft dus geen geld meer en moet gaan werken in het restaurant. Dat zorgt voor hele leuke situaties. De twee serveersters worden vriendinnen en willen uiteindelijk samen een cupcake-bedrijf opstarten, maar daar hebben ze wel veel geld voor nodig, en in de serie krijg je te zien hoe ze dat geld bij elkaar proberen te sparen. Deze serie is erg grappig, sarcastisch maar ook heel eerlijk en dat maakt het zo leuk. Hier is een promo :


De laatste serie waar ik het over ga hebben is 'Once upon a time'. Dit een fantasy-serie en ik ga nu een beetje proberen uit te leggen waar het over gaat. Als ik het uitleg, klinkt het misschien een beetje stom, maar het is echt een hele leuke serie. 'Once upon a time' gaat over de sprookjes die wij allemaal kennen, van bijvoorbeeld Roodkapje tot Sneeuwwitje, ze komen er allemaal in voor. Ze leven in de sprookjeswereld zoals we gewend zijn, maar de gemene koningin spreekt een vloek over ze uit en stuurt ze naar een andere wereld. Onze wereld. Ze leven hun normale leventjes omdat de koningin ervoor heeft gezorgd dat ze zich niks meer herinneren van hun oude levens. Er is maar één iemand die ze kan redden, en dat is Emma. Ik vind het een hele leuke serie, maar je moet er wel van houden. Ik laat nu een promo zien van de serie, dan word het een stuk duidelijker :


Dit waren de series die ik deze keer met jullie wilde delen! Ze zijn alle drie totaal verschillend. De een is een dramaserie, de ander is een comedy en de laatste is een fantasy-serie, dus er is voor ieder wat wils.

Als je een van de series gekeken hebt, laat me dan weten wat je ervan vind! Of misschien ken je deze series al, en wat vind je ervan? Of is er een andere serie waar je dol op bent? Let me know!

xoxo Patricia

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen