vrijdag 25 januari 2013

10 dingen die op zich toch wel leuk zijn aan de winter!



Zucht, de winter..
Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n grote fan van de winter. De grijze, grauwe lucht die iedereen om je heen chagrijnig maakt, de momenten dat sneeuw in één keer heel vervelend word, omdat je toch echt de deur uit moet (treinen die +/- 20 minuten te laat komen, de angst dat je een uitglijer maakt op die gladde plek waar jij  net loopt etc.), en ook die regen terwijl je net op de fiets zit, is ook niet erg fijn.

Nu ben ik iemand die toch overal een positief puntje in wil zien, en hoe moeilijk dat ook is bij het fenomeen winter, ga ik het toch proberen. Ik heb een lijstje met 10 dingen die op zich toch wel leuk zijn aan de winter! enjoy!


1. Als de sneeuw net is gevallen, is het altijd leuk om te zien hoe leuk mijn hond dat vind. Hij duikt er altijd even lekker met z'n snuit in, maar na een minuutje vind hij het toch te koud en vlucht hij gauw naar binnen. De pootafdrukjes die dan achterblijven in de sneeuw zijn gewoon cute! (zie foto)

2. Als ik lekker warm binnen zit, en de sneeuw dwarrelt ondertussen naar beneden, vind ik dat toch best leuk en heel erg gezellig.

3. Ik hou van winterkleren. Sure, het is niet altijd even flatteus maar kom maar op met die dikke truien, handschoenen, leuke mutsjes etc. Ik vind het heerlijk. En lekker met een dekentje op de bank zitten gaat in de winter ook een stuk makkelijker dan in de zomer.

4. Warme chocolademelk. Need I say more?

5. De feestdagen. Ik ben er een beetje laat mee, want het is alweer bijna februari, maar wat is er leuker dan december? Sinterklaas, kerst, oud & nieuw! Supergezellig! En het feest houd na die dagen nog niet op voor mij, want 3 januari ben ik ook nog eens jarig! Ik ben pas geleden 18 geworden! Yay.

6. Een ding wat ik verschrikkelijk vind in de zomer, is dat het zo bloedheet is in bed. Dat is in de winter geen probleem, integendeel zelfs! Als ik na een lange, koude winterdag lekker mijn bed in kan kruipen onder de warme dekens, ben ik hartstikke gelukkig!

7. In de zomer draag ik minder make-up dan in de winter. In de zomer is het warm en heb ik er niet altijd zin in, en als ik al een tintje heb, hoeft het voor mij ook niet zo. Het leuke aan de winter is dat ik nu mooie, warme tinten oogschaduw op kan doen, zwart oogpotlood lekker dik aan kan zetten als ik er zin in heb, en natuurlijk de leuke kleuren voor op je lippen. Wat is er leuker dan in de winter felroze of rode lippenstift op te doen? Ik vind het mooi en het geeft je toch wat meer kleur in de winter.


Zie hier.. roze lipjes (op de foto zie je het niet zo goed, in het echt is het rozer!) en dikke zwarte eyeliner


8. Ik zei net al warme chocolademelk, omdat dat winterdrankje er voor mij toch echt met kop en schouders bovenuit steekt, maar ik ben in de winter ook dol op thee en koffie. En dan vooral kaneelthee, en koffie van de starbucks. Er is er pasgeleden één geopend in Deventer (waar ik op school zit) en ik moet je zeggen dat dat niet zo goed is voor mijn portemonnee.. Vooral de limited edition smaken voor de winter waren lekker, en die bekertjes zijn ook té leuk!


9. In de zomer is de zon er volop, en dat is heerlijk, maar als het zonnetje in een keer verschijnt in de winter, is dat toch wel extra bijzonder. Ik vind het heel erg lekker als het koud is buiten en de zon schijnt lekker warm op mijn gezicht.

10. Veel mensen vinden het niet zo leuk, maar als het eerder donker word in de winter, vind ik het eigenlijk ook wel heel gezellig! In de zomer is het natuurlijk fijn dat het lang licht is, maar ik vind het gevoel dat je krijgt als het 's avonds vroeg donker is , als je lekker warm binnen zit voor de tv, met je dekentje en dikke trui op de bank samen met de hond en m'n moeder en met een kop warme chocolademelk/koffie/thee heel erg fijn. Het geeft je een gevoel dat je een plek hebt waar je altijd heen kan gaan als het even niet meezit.

Zo, nooit gedacht dat ik zo sentimenteel zou worden over de winter, maar het is naar mijn mening wel zo. De winter geeft je een gevoel van gezelligheid en dat elk moment van samenzijn iets is wat je moet koesteren, ook al is het met je familie of met vrienden of met je liefde. In de andere seizoenen is dat natuurlijk ook belangrijk, maar ik vind dat je er in de winter toch wat meer aan herinnerd word!

Wat vinden jullie leuk aan de winter? Laat het me weten en tot de volgende keer!
xoxo Patricia

1 opmerking: