zaterdag 16 maart 2013

Review : Mario Badescu Silver Powder

In de vorige Glossybox kreeg ik een potje waarop stond : Mario Badescu Silver Powder. Powder? Poeder? Poeder als beautyproduct? Wat moet ik daar dan mee doen? Toen ik las dat het mee-eters en grove poriën verminderd, was ik gelijk enthousiast. Ik heb het getest en ga nu het resultaat met jullie delen. Ik weet dat dit product al een tijd op de markt is, maar ik kende het niet voordat ik hem zelf kreeg en misschien zijn er nog mensen geïnteresseerd om dit te lezen! 





De poeder is geschikt voor alle huidtypes. Deze absorberende Silver Powder helpt je poriën te ontstoppen en te vernauwen op de T-zone en het absorbeert olie en overmatig talg. Het voorkomt mee-eters, vermindert mee-eters en geeft je een gezond uitziende teint. Dat staat tenminste op de site. Let's find out! Als je het doosje openmaakt, zit het dichtgeplakt met folie. (Trouwens, ik had een kleinere versie in de Glossybox zitten, maar daar doe je alsnog heel lang mee.) Let er met het afhalen van de folie op, dat je het heel voorzichtig doet. Er zit natuurlijk poeder in, en mijzelf kennende, vliegt dat alle kanten op als ik het niet voorzichtig openmaak. Als het potje eenmaal open is, pak je een watje en die maak je een beetje vochtig. Dan dip je het vochtige watje voorzichtig in de poeder en je dept het op de plekken waar mee-eters zitten of waar je poriën verstopt zitten. Het werkt ook goed tegen glanzende plekken en je krijgt er sowieso een stralende teint van. Je kan het dus ook op je hele gezicht doen, wat je wil. Ik heb het de eerste keer op mijn neus en op mijn kin gedaan, omdat daar bij mij de meeste mee-eters zitten. Als je het natte watje met de poeder op je gezicht dept, wordt het echt een soort klei-achtige substantie, het lijkt een beetje op een maskertje. Je laat het ongeveer 10 minuten zitten. Het wordt na een paar minuten een beetje hard, en na 10 minuten moet je het eraf halen met toner. Ik had het er eerst zoveel mogelijk en voorzichtig afgehaald met water en daarna heb ik toning cleanser erop gesmeerd (omdat ik geen toner in huis had) maar dat werkte ook prima. De overtollige restjes van de poeder verdwenen daarmee ook. 

Dit zijn trouwens de ingrediënten van de poeder (er zitten maar 3 ingrediënten in), mocht iemand daar interesse in hebben :
  • Zinkoxide: wordt verkregen uit het mineraal zink erts. Zinkoxide is een goedgekeurd ingrediënt dat uva-en uvb-bescherming biedt. Zinkoxide heeft ook samenvoegende, antiseptische en antibacteriële eigenschappen.
  • Calciumcarbonaat: een olie-absorberende stof, een soort kalk, met tevens een licht schurende werking.
  • Kaolien: ook wel bekend als porseleinaarde; kaolien wordt gemaakt van een mengsel van verschillende silicaten (dit zijn mineralen) die een goede opname mogelijkheid bieden voor water en olie waardoor dit een zeer nuttig en effectief ingrediënt is voor poriën reinigende maskers en scrubs. (bron)


En wat vond ik ervan? Eerst waren mijn neus en kin vooral rood en ik zag de meeste mee-eters nog gewoon zitten. Mijn neus en kin waren wel lekker zacht! Ik dacht dus dat het niet zoveel had gedaan voor mijn huid, dus ik ging weer gewoon verder met mijn leven haha. De volgende dag keek ik in de spiegel en mijn neus en kin waren nog steeds lekker zacht (wel een beetje vettig), maar de mee-eters op mijn neus waren echt een stuk minder geworden. Ik was blij verrast! Ik denk hoe vaker je dit product gebruikt, hoe meer resultaat je ziet. Er staat ook dat je dit product 1 tot 2 keer per week kan gebruiken, dus ik denk dat ik het zo nog maar een keer op ga smeren.

Het is een fijn product en je kan het volgens mij heel vaak gebruiken, ook al heb ik een kleinere versie in de Glossybox gehad (De fullsize is 29 ml en ik had de 14 ml). Mijn mee-eters waren echt een stuk minder en mijn huid was lekker zacht. Ook zag mijn neus er wat rustiger uit in het algemeen. En nog een groot pluspunt : het wordt niet getest op dieren!  Ik ben dus erg tevreden met de Mario Badescu Silver Powder! Bye bye neusstrips, deze poeder doet voor mij het werk! :)

Een doosje fullsize Mario Badescu Silver Powder kost 14 euro en is onder andere te koop, samen met andere producten van Mario Badescu bij http://www.cosmania.nl

Wat doe jij om van mee-eters af te komen?

xoxo Patricia

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen