dinsdag 2 april 2013

Creatieve budgetproof cadeautjes

Nog een cadeautip artikel, maar ik had veel inspiratie de afgelopen dagen.
Als 'arme' student kan ik het niet altijd veroorloven om voor vriendinnen hele dure cadeaus te kopen, maar ik wil ze toch wat leuks kunnen geven. Ik had zaterdag een feestje en ik had een leuk budgetproof cadeautje. Als je een beetje creatief bent, is dit ideaal. Ik heb ook nog een cadeautip als je niét zo creatief bent, dus lees vooral verder!


Sorry alvast voor deze raar belichte foto op deze rare plek, maar toen ik deze blogpost maakte had ik het cadeau al weggegeven en had ik alleen deze foto nog over haha


Mijn moeder heeft best wel veel kaartenmaakspullen en ik begin er de laatste tijd ook steeds meer de smaak van te pakken te krijgen. Ik vind het wel leuk om creatief bezig te zijn en dit is niet heel moeilijk. Er lag nog een paarse kaart met een leuk bloemenpatroontje in de kast met bijpassende plakletters en stickers etc. Ik had van de grote plakletters de naam 'Sophie' op de kaart geplakt, want zo wordt de kaart persoonlijk en er zat ook nog een sticker bij waar 'shopping junkie' op stond. Toen kwam ik op het idee om binnenin de kaart een giftcard te doen. Het is dus eigenlijk een extra persoonlijke, speciaal verpakte giftcard. Op de bovenste foto is de kaart nog niet helemaal klaar, op de laatste foto kan je zien dat ik er nog een strook stof op heb geplakt met 'diamanten' stickertjes, dat gaf het toch iets extra's. 



Sorry dat dit een beetje een wazige foto is...

Ik heb een giftcard bij de SIX gekocht omdat ik vind dat ze daar best leuke accessoires hebben, maar zo kon er toch nog zelf gekozen worden door degene die het cadeautje krijgt. De giftcard zelf paste toevallig bij de kaart met ook een leuk bloemenpatroontje, dus dat was leuk. 

Ik had de giftcard aan de binnenkant van de kaart geplakt met een leuk tekstje. De kaart was dus klaar, maar ik wou hem toch nog een beetje leuk inpakken. En op de foto hieronder kun je zien hoe ik dat heb gedaan. (daar zie je ook de andere versiering die er eerst nog niet op zat)




Als je een beetje creatief aangelegd bent, kan je makkelijk kaartenmaakspullen kopen, ze zijn op zich niet zo duur en zo kun je toch een creatief cadeautje maken. Als je niet echt creatief bent, zijn de giftcards van SIX op zich ook gewoon een aanrader, want ik vind ze er erg leuk uitzien. 

Een ander cadeautje waar je niet echt creatief voor hoeft te zijn, en die misschien iets meer geld kost, maar toch erg leuk is, is een cadeaupakket/mand met spulletjes. Ik had er van 2 vriendinnen één gekregen voor mijn verjaardag en ik was er erg blij mee. Ik vind het erg leuk als er over een cadeau nagedacht is en als er een beetje tijd in is gestoken. Duur hoeft het bij mij absoluut niet te zijn! :) Je kan dus ook samen een mand maken, en het budget verdelen, zoals mijn vriendinnen hebben gedaan. Het leuke aan dit cadeau is dat je het ook heel persoonlijk kan maken, helemaal afgestemd op degene voor wie het bedoelt is! Bij bijvoorbeeld de xenos hebben ze hele leuke, budgetproof hebbedingetjes waarmee je zo'n cadeaupakket/mand kan vullen. Ik heb zelf ook al vaak een cadeaupakket aan iemand gegeven, en het is echt zo leuk om het samen te stellen en te geven. 


Zie je de sexy strip mug? Mijn vriendinnen dachten grappig te zijn haha ;)

Dit waren een paar kleine cadeautips als je bijvoorbeeld even geen inspiratie hebt! Ik vind het altijd zo leuk om cadeautjes te krijgen maar vooral ook om te maken en te verzinnen!

Wat is het leukste cadeau dat je ooit hebt gehad?

xoxo Blog By Patries

Bron eerste foto : www.weheartit.com

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen