maandag 29 april 2013

Tag : first things



De eerste keer dat ik een tag doe, en het is ook nog eens de first things tag. J Een beetje onwennig is het wel, maar wel erg leuk. Ik heb deze tag van www.teskuh.nl overgenomen. Wat is bijvoorbeeld mijn favoriete dessert, heb ik een auto en hoe was mijn eerste vliegreis? Lees maar verder en dan kan je zien wat ik geantwoord heb.


Eerste ding dat je doet als je ’s morgens wakker wordt.
Het eerste wat ik ’s ochtends gelijk doe is mijn telefoon pakken. Een beetje tweets checken, even op facebook kijken wat mijn vrienden hebben meegemaakt en checken of ik nog whatsappjes heb. Als het heel vroeg is en het is nog donker, helpt het licht van mijn telefoon mij wakker te krijgen haha. Daarna doe ik mijn gordijn open en blijf ik nog even een tijdje rechtop in bed uitrusten. Ik kan bijna nooit als ik wakker word gelijk mijn bed uitstappen.



Eerste ding dat je doet als je naar de sportschool gaat.
Als ik heel eerlijk ben, ga ik nooit naar de sportschool. Ik ben gewoon niet zo’n fan van sporten in het geheel. Ik fiets wel en laat de hond uit, maar daar blijft het ook bij. Ik zat vroeger wel op de sportschool en het eerste wat ik daar vaak deed qua apparaat was fietsen.

Eerste ding dat je doet als je thuiskomt van je werk of school.
Ik zit in Enschede op school, dus ik moet elke dag wel een lange tijd met de trein reizen, en als ik thuiskom vind ik het heerlijk om gewoon even op de bank te ploffen en even niks te doen. Daarna ga ik vaak even achter de pc zitten of tv kijken.

Eerste auto.
Ik heb nog geen rijbewijs dus ook geen auto. Ik wil binnenkort wel een keer mijn rijbewijs gaan halen, anders heb ik het gevoel dat het er nooit van komt. Ik woon heel dicht bij het station en ik ga met de trein op en neer naar school, dus ik heb nog niet echt een rijbewijs en een auto nodig. Zo’n studenten-OV is gewoon lekker goedkoop haha.
Een auto die ik wel heel graag zou willen hebben is een kleine auto, zoals een Volkswagen Beatle of een Mini Cooper. Dat gaat denk ik niet zo snel gebeuren maar het lijkt me wel heel erg gaaf om zo’n auto te hebben.


Eerste ongeluk/verkeersovertreding.
Een verkeersovertreding heb ik nog nooit gehad. Ik doe best wel eens wat fout in het verkeer, maar ik ben gelukkig nog nooit ‘betrapt’. Echt erge dingen heb ik nog nooit gedaan. Ongelukken heb ik ook nooit gehad. Ik ben wel eens tegen een stilstaande auto gefietst (wat een loser ben ik hé?), maar dat telt denk ik niet haha. Ik ben wel eens ernstig met de fiets gevallen toen ik klein was. 

Eerste ding dat je later wilde worden als je groot was.
Heel lang geleden wilde ik altijd in een dierentuin werken. Ik ben gek op dieren en het leek me geweldig om de hele dag bij ze in de buurt te zijn. Toen iemand zei dat ik de hele dag poep moest scheppen, was de fantasie van in een dierentuin werken een beetje weg. Ik ben nog steeds heel erg dol op dieren hoor. Ik wilde ook altijd graag een kinderarts worden en daar heb ik heel lang aan vastgehouden.

Eerste keus qua drinken.
Ice-tea, geen twijfel over mogelijk. Er zit ook nog veel verschil in smaak tussen de ice-tea van verschillende supermarkten, maar mijn echte favoriet is de ice-tea met perziksmaak zonder koolzuur van de Aldi. Die is echt heerlijk en die moet ik ook standaard in huis hebben.

Eerste keus dessert.
Hmmm… ik vind veel desserts lekker, maar ik denk dat ik toch ga voor ijs. Schepijs, dat dan wel. Lekker een paar bolletjes ijs in verschillende smaken met slagroom ofzo. Heeerlijk. Het liefst doe ik er dan ook nog chocoladesaus of discodip op. (die kleine balletjes, weet je wel?) Dat is denk ik echt mijn favoriet.



Eerste liedje dat in je opkomt.
'High on your love' van Sharon Doorson, omdat ik die al de hele tijd aan het zingen ben tijdens het maken van deze tag en omdat ik hem net nog aan het draaien was haha. Ik was zowel de gewone versie als de akoestische versie aan het luisteren. De akoestische versie is heel mooi en de gewone versie is gewoon een lekker nummer. 

Eerste grote aankoop.
Mijn eerste grote aankoop wat ik echt zelf heb betaald was denk ik mijn minilaptop. Die heb ik gekocht voor school, omdat ik het fijn vond om een laptop mee te nemen, maar geen zin had ik dat gesleep met een zware, grote laptop. Ik gebruik hem nog steeds en hij is heel fijn. Soms is hij wel een beetje sloom, maar daar kan ik mee leven. Ik gebruik hem nu vooral veel thuis, om lekker series te kijken in bed of iets dergelijks. Ik gebruik hem ook nog in de trein, bijvoorbeeld om wat voor school te doen.

Eerste baantje.
Dat was oppassen op mijn buurmeisje. Heerlijk baantje is dat hihi. Ik had een heel lief buurmeisje die de hele avond door bleef slapen, dus eigenlijk verdiende ik geld door tv te kijken. Ik moest haar ook wel eens naar bed brengen of ’s middags oppassen hoor, maar ze was gewoon zo goed opgevoed, dat het geen probleem was om op haar te passen.

Eerste keer in het vliegtuig.
Dat was toen ik 4 jaar was. Toen gingen we met de hele familie naar Florida in Amerika. Een hele lange reis gelijk dus. Ik herinner me er natuurlijk niet veel meer van, maar ik hoorde later van mijn moeder dat ik veel moest huilen omdat ik denk ik moe was van de lange reis en ik had natuurlijk last van die vervelende pijn in mijn oren. Toen ik ongeveer 9 was, ging ik naar Turkije en die reis beviel al beter. Het was een kortere reis en ik had ook niet zo'n last van mijn oren. Ik ben niet zo dol op vliegen, want ik vind het altijd een beetje hectisch met de koffers en controle enzo, maar niets overtreft het prachtige uitzicht vanuit het vliegtuig. Daar ben ik echt dol op. 

Dit was de tag alweer! Ik vond het leuke vragen om te beantwoorden. Herinneringen terughalen zijn altijd leuk! Als je de tag wil overnemen voor op jouw eigen blog of iets dergelijks, feel free to do so!

Tot de volgende keer!

xoxo Blog By Patries 

Bron foto's : www.weheartit.com
Foto mini cooper : www.google.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen