zondag 29 september 2013

Fall tag!

De herfst. Veel mensen hebben er toch een haat/liefde relatie mee. 'De blaadjes die van de boom vallen zijn zo mooi, maar die kou.. nou nee, dat vind ik maar niks!' De herfst is toch wel echt een van mijn favoriete seizoenen (mijn meest favoriete misschien zelfs) en daarom heb ik besloten de Fall Tag te doen. Deze tag zag ik staan bij Teske en nu ga ik de vragen beantwoorden




Wat is jouw favoriete ding aan de herfst? 

Dat is zonder twijfel het feit dat we weer kunnen functioneren zonder dat we wegsmelten. In de zomer is het onmogelijk voor mij om normaal te functioneren, vooral door de klamme hitte die Nederland altijd heeft. De herfst komt dus altijd weer als geroepen. Ik kan me weer normaal opmaken en warm aankleden, ik kan weer dagelijkse klusjes doen en ga zo maar door. Heerlijk! Ook de blaadjes die van de bomen vallen vind ik prachtig, en we kunnen weer met een dekentje en een kop warme chocolademelk op de bank zitten. Met de kaarsen aan natuurlijk! Cosy! 

Favoriete herfstdrankje? 

Zoals ik net al zei, warme chocolademelk! Ofcourse! Ook vind ik kaneelthee erg lekker. En koffie. Eigenlijk alles wat warm is :)

Favoriete geur/kaars? 

Ik heb een brandertje waar ik wax melts in kan branden, en alle geuren die ik daarvoor heb vind ik weer lekker om te branden, omdat ik dat simpelweg in de zomer niet deed. Ik ga niet als het 25 graden buiten is ook nog eens een kaarsje aansteken. De geuren die ik nu heb zijn lavendel, jasmijn, vanille en framboos. Sommige best wel zomers, maar het feit dat ik mijn brandertje weer aan kan steken maakt mij al blij en zo doen alle geuren mij wel denken aan de herfst. 

Ook de geur van kaneel brengt mij in herfstsferen, misschien zelfs al wintersferen. Het brengt mij al helemaal naar Sinterklaas en Kerst en ik vind het gewoon een heerlijke geur.

Wat betreft parfum ga ik denk ik weer terug naar mijn parfum van Lady Gaga. Een lekkere zoete, maar ook warme geur. Geschikt voor de herfst. 

Beste lippenstift? 

Alle rode lipsticks doen het altijd goed voor mij, vooral diegenen die mijn lippen ook nog eens verzorgen. Dat moet ook wel met mijn droge lippen die de herfst helaas ook met zich meebrengt. Deze lip blush van Jelly Pong Pong bijvoorbeeld. Een mooie rode kleur die ook nog eens hydrateert. Perfect! 


Ook vind ik roze kleuren op de lippen erg mooi : felroze maar ook oudroze. En ik neem altijd een potje lippenbalsem mee, bijvoorbeeld die van Figs & Rouge of Burt's Bees.

Go to moisturiser?  

De bodybutters van The Body Shop zijn altijd goed. Vooral voor mijn droge armen is dat voedende goedje heerlijk. De Shea Body Butter is erg lekker en heeft een echte warme herftsgeur. 

Voor mijn gezicht werkt elke dagcrème goed voor mij. Daar heb ik geen speciale moisturiser voor nodig. 

Go to kleuren voor op de ogen? 

Donkere, warme kleuren natuurlijk! Het kan eindelijk weer en ik hou ervan. Mooie bruintinten oogschaduw, oogpotlood lekker dik aanzetten en een dikke laag mascara. I love it! Ook vind ik groene tinten oogschaduw erg mooi. Als ik mijn lippen een felle kleur geef, houd ik mijn ogen wel rustig. Dan doe ik bijvoorbeeld een mooie lichte shimmeroogschaduw op mijn oogleden. 

Favoriete muziek of band/zanger om naar te luisteren?  

Dat zijn sowieso de alternatieve rock bandjes zoals Mumford and Sons, Imagine Dragons en Bastille! ook doet Coldplay het nog altijd goed. Fijne mannenstemmen die meezingen met de leuke deuntjes van de muziek. Ontspannende, warme muziek die perfect is voor een koude herfstavond. Verder verandert mijn muziekstijl niet echt per seizoen, maar deze muziek vind ik dus extra lekker om naar te luisteren! 

Favoriete outfit om te dragen? 

Ik draag eigenlijk altijd een spijkerbroek, een shirt en een vestje of blazer in de herfst. Hoe dan ook, er komt bijna altijd een sjaal bij. Sjaals doen zoveel met je outfit en maken het echt af. En het is ook nog eens lekker warm. Ook draag ik vaak enkellaarsjes of sneakers. Ik hou zelf ook van mutsjes, maar ik vergeet ze altijd op te doen. 

Herfst treat? (bijvoorbeeld een tas of een sjaal die je leuk vind)

Ik heb op dit moment nog niet echt wensen, maar ik ben nog wel op zoek naar een losjes gebreid vest die lekker wijd valt en lang is. Het liefst in een mooie donkere tint, zoals bordeauxrood of bruin. 

Favoriete plek om te zijn?  

Thuis, met een dekentje op de bank, met mijn hond erbij. Lekker tv kijken met de kaarsen aan. Mijn bed is ook een heilige plek. Ik vind het heerlijk om op koude dagen lang in mijn bed te blijven liggen en bijvoorbeeld een filmpje te kijken (of een marathon van een serie). Verder vind ik het leuk om in gezellige cafeetjes te gaan zitten met vriendinnen. Een lekker kopje koffie of chocolademelk erbij en mijn herfstgevoel is compleet.


Dit was de Fall Tag alweer. Onthoud, aan elk seizoen zitten positieve punten. Als we daaraan blijven denken, komen we ze allemaal door, zelfs de seizoenen die we minder fijn vinden! 

Deze tag mag je natuurlijk overnemen, maar hij is niet door mij bedacht! 

Eerste en laatste foto : www.weheartit.com

Blog By Patries 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen