zaterdag 28 september 2013

Tip : een goede oogmake-up remover!

Oogmake-up kan, even grof gezegd, een hele pain in the ass zijn om te verwijderen. Boenen totdat je wimpers er spontaan uitvallen is niet zo goed voor je geliefde kijkers, dus toen ik laatst in mijn kastjes aan het rommelen was, was ik blij verrast met een product die ideaal is om oogmake-up te verwijderen!




De gezichtsolie met amandel van Weleda. Het heeft meerdere doeleinden. Het kan als kuurtje worden gebruikt voor je gevoelige huid (bijvoorbeeld op koude dagen) en het kan ook intensieve verzorging geven voor 's nachts. Aangezien ik niet echt een gevoelige huid heb bleef het maar in mijn kast liggen. Totdat ik de woorden zag staan : ook te gebruiken als oogmake-up remover! Hey! dat klinkt interessant. Ik ben nooit echt een held geweest in het verwijderen van make-up (ik ben een beetje lui daarin), maar ik besloot de gezichtsolie met amandel een kans te geven. Een beetje van het spul op een watje druppelen en removen maar.

Ten eerste de ingrediënten van de olie, voor de mensen die er benieuwd naar zijn :

- Amandelolie verzacht de gevoelige huid, brengt haar tot rust, verzorgt en maakt de huid soepel

- Pruimenpitolie verzorgt de gevoelige huid met onverzadigde vetzuren en geeft de gezichtsolie een zachte amandelgeur.

- Olie-extract (amandelolie) uit Sleedoornbloesems gaat op milde wijze overactiviteit van de huid tegen, en ondersteunt de regeneratie.

Ingredients (INCI): Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Prunus Domestica (Plum) Kernel Oil, Prunus Spinosa Flower Extract.


De verpakking van het flesje is mooi maar ook handig. De opening van het flesje is zo gemaakt dat er maar een druppeltje per keer uit kan komen. Dat is handig, want deze olie is best wel vet. Voor het verwijderen van mijn make-up heb ik wel iets meer nodig dan 1 druppeltje, dus ik schud een aantal keer met het flesje op een droog wattenschijfje en zo kan ik mijn oogmake-up gemakkelijk verwijderen. Je kan het watje ook eerst vochtig maken en dan de olie erbij druppelen, maar ik maak het watje niet nat. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je persoonlijk het fijnst vindt. Ook is deze olie ongeparfumeerd, wat ik ook wel erg fijn vind bij dit specifieke product.


Het werkt echt als een tierelier kan ik je zeggen. Na een aantal keer heen en weer wrijven (wel voorzichtig), voel ik de 's ochtends aangebrachte mascara niet meer zitten. Dat betekent dus dat de olie zijn werk goed heeft gedaan. Er blijft wel een vette laag op je ogen achter, dus ik spoel dat altijd even grondig weg met water. Voila, mijn ogen zijn helemaal schoon en de huid eromheen voelt ook nog eens zacht. Wat wil je nog meer? Het is zelf even aftasten en voelen wanneer jij vindt dat je ogen goed schoon zijn.


Het resultaat

Als je de vette laag op je ogen vervelend vindt, of als je niet houdt van producten op oliebasis, dan raad ik dit product niet aan. Dan kan je beter een make-up remover kopen die wateriger is.

De gezichtsolie met amandel kost, zoals ik het nu zie, overal anders, maar het komt altijd in de buurt van de 13/14 euro. Dat is best prijzig voor een flesje olie, maar hou in je achterhoofd dat het meerdere doeleinden heeft. Heb je nou een gevoelige huid? Dan kan deze olie perfect zijn om bijvoorbeeld je huid 's nachts te voeden en ikzelf vind het dus een ideale oogmake-up remover!

Klik voor meer info over de Weleda gezichtsolie hier!

Blog By Patries

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen