vrijdag 18 oktober 2013

Albumreview : Miley Cyrus - Bangerz

Laten we eerlijk zijn : het gedrag van Miley Cyrus is de laatste tijd op zijn minst vreemd te noemen. Haar getwerk, losgeslagen tong en nietsverhullende outfits zijn misschien een iets te grote schreeuw om aandacht, maar muziek maken kan ze gewoon wel. Dat vind ik dan. Ik heb haar hele album Bangerz beluisterd en geef kort mijn mening over ieder liedje. Ik laat horen wat mijn favorieten en mijn minst favoriete nummers zijn. De meest besproken artiest van de laatste paar maanden wordt nog een keer extra besproken, door moi.

Ik zeg niet dat ik Miley een muzikaal wonder vind. De klassiekers als Queen, The Beatles of Michael Jackson zal ze nooit overtreffen, maar dat hoeft ook niet. (Geen enkele artiest tegenwoordig kan dat naar mijn mening) Als ik een liedje lekker vind om naar te luisteren, vind ik het al goed. En Miley heeft naar mijn mening genoeg liedjes waarvan ik dit vind. Ik ben geen muziekkenner of iets dergelijks, dus dit is gewoon mijn eigen mening! :)

Adore you. Dit is een van mijn favoriete liedjes van het album denk ik. Een fijn liedje om naar te luisteren die de zachtere kant van Miley laat zien. Ik vind haar stem ook erg mooi in dit nummer. Ik luister deze erg graag.

We can't stop. Ja, ik kan hier wel een heel uitgebreid verhaal op gaan hangen maar dit liedje kennen we allemaal wel. Hetzelfde verhaal bij Wreckingball. De clips bevielen mij iets minder, maar de liedjes zelf vond ik best leuk. Twee totaal verschillende liedjes. Ze zijn nu helemaal grijsgedraaid overal dus ik ben er wel klaar mee, maar ik vind het verder goede nummers.

SMS (BANGERZ) (Feat. Britney Spears). Hmm, bij deze weet ik het niet zo goed. Ik vind dit een beetje een 'try-hard' nummer. Dit liedje past een beetje bij haar imago van de laatste tijd. Een echt zucht-momentje dus. 'I'll be struttin' my stuff!' Ik bedoel, kom op Miley... Die rare computerstem ertussendoor is niet echt mijn ding en Britney Spears is ook niet echt mijn favoriete artiest. Het deuntje van 'push it' van Salt 'n Pepa komt er ook nog even doorheen, en hoewel ik dat een superfun liedje vind, vind ik het hier niet heel erg geslaagd. Het is beslist niet mijn favoriete nummer van het album. Nu lijkt het alsof ik het een superslecht nummer vind en dat valt wel mee, maar er zijn nummers op dit album waar ik sneller naar zal luisteren.

4x4 (Feat. Nelly). Dit liedje vind ik wel leuk. Het heeft een beetje een countrygevoel, en hoewel ik niks van country moet hebben normaal gesproken, vind ik dit wel leuk klinken. Er is een beetje een andere twist aan gegeven. Ik vind Nelly verder niet echt toegevoegde waarde hebben. Het liedje doet mij wel een beetje denken aan 'The wheels on the bus go round and round!' haha.

My Darlin' (Feat. Future). Dit liedje doet mij heel erg denken aan de soundtrack van de film 'Ghost'. Ik weet ook bijna zeker dat het daarvan geïnspireerd is. Wel een oké liedje, maar ik vind die Future een hele erge autotunestem hebben, dus dat vind ik niks. Miley's stukjes klinken wel goed. Niet een heel bijzonder nummer.

Love Money Party (Feat. Big Sean). Ik vind Big Sean een leuke artiest en dit liedje ook. Ik vind dit een lekker nummer. Totaal geen inhoud verder wat betreft de tekst haha, maar dat soort liedjes zijn ook heel vaak leuk!

#GETITRIGHT. (Ja, zo staat het op het album. Je verzint het niet. Hashtags zijn ook stoer. Toch?!) Ik vind het een vrolijk nummer en leuk om naar te luisteren. Ik weet hier verder niet zoveel over te zeggen. Dat fluitje tussendoor is vrolijk en het is gewoon een leuk liedje.

Drive. Dit liedje vind ik echt geweldig. Het deuntje is catchy, maar haar stem is nog steeds heel mooi en krachtig. Één van mijn favorieten!

FU (Feat. French Montana). Een heel ander nummer dan ik van Miley gewend ben, maar ik vind hem wel erg goed. Het geeft een beetje een ouderwets maar toch modern gevoel (ja, heel raar), maar haar stem is erg krachtig en komt mooi over. De rap vind ik weer een beetje overbodig maar over het algemeen vind ik het een leuk nummer.

Do my thang. Haha jeetje, daar hebben we het hoor. 'Thing' met een a geschreven is nooit een goed teken. Het is best een leuk nummer, maar hoe ze 'Imma do my thaaaang' uitspreekt : kippenvel, en niet op een goede manier. Verder is het echt wel een leuk nummer maar als ze 'thing' normaal had uitgesproken had ik hem helemaal top gevonden.

Maybe you're right. Dit is echt een liedje voor mij. Dat 'ooooh' geluid op de achtergrond is echt mijn ding. Ik vind dat bij andere nummers ook vaak mooi. Ook hier zingt Miley erg mooi en krachtig. Waarom laat ze dit niet vaker zien? Dit waardeer ik meer van haar hoor. Een fijn en mooi langzaam nummer.

Someone else. Dit nummer vind ik ook erg fijn. ik hou van nummers die een beetje dat ballad-achtige hebben, maar ook dat party aspect. Dat zijn wel echt één van mijn favoriete soort nummers. Ik kan het niet zo goed omschrijven, maar als je het luistert snap je het hopelijk.

Rooting for my baby. Dit soort liedjes zijn minder mijn ding. Ik vind het wel een mooi nummer en ik vond het niet vervelend om naar te luisteren, maar ik zou hem niet zo snel weer opnieuw luisteren.

On my own. Dit is een lekker nummer om te luisteren als je aan het werk bent of iets dergelijks. Lekker up-beat en maakt je productief. Ik zou dit wel een lekker nummer vinden als ik aan het bloggen ben of aan het leren voor een tentamen.

Hands in the air (Feat. Ludacris). Het hele 'hands in the air' gebeuren in liedjes vind ik een beetje uitgekauwd, maar dit liedje is wel erg lekker om naar te luisteren. Ik val erg in de herhaling merk ik, maar de meeste liedjes op dit album zijn ook gewoon fijn om naar te luisteren. Het zijn fijne partynummers, maar Miley's stem komt toch goed naar voren, en dat vind ik fijn.

Ik vind het een leuk en afwisselend album. Ik vind adore you, drive, love money party, maybe you're right, someone else en FU het leukst/mooist. Best veel nummers die mij bevallen dus. SMS (BANGERZ) en My Darlin' vind ik minder leuk. De features op dit album vind ik niet heel bijzonder, alleen Big Sean en Ludacris vind ik wel leuk. Miley zou het alleen ook prima redden. Miley's gedrag bevalt mij misschien minder de laatste tijd, maar ze maakt toch best goede muziek vind ik! Het zijn fijne nummers die je kan luisteren als je gewoon lekker bezig bent bijvoorbeeld.

Miley, ga qua muziek zo door en probeer je tong binnenboord te houden. Dan komt het vast goed met je!

Blog By Patries

Bron foto : google