dinsdag 15 oktober 2013

Een goedkope, alledaagse en lekkere parfum?

Dure parfums zijn heerlijk. Ze zien er luxe uit, voelen luxe aan en ruiken vaak ook nog erg goed. Nu zijn er natuurlijk mensen die niet altijd dure parfums aan kunnen schaffen, en ik met mijn studenteninkomen kan daarover meepraten. Als je dan eindelijk klaar bent met lang twijfelen en toch een dure parfum aanschaft, wil je er natuurlijk zuinig mee zijn en niet elke dag gebruiken. Het moet naar mijn mening wel speciaal blijven. Het is dan fijn om een goedkope en alledaagse parfum te hebben die ook nog eens lekker ruikt. Ik heb er een aantal en die ga ik met jullie delen.

Ik heb ten eerste twee Replay parfums die zeer geschikt zijn voor alledag. Ze zijn lekker licht en fris en geven je een subtiel geurtje die je gerust elke dag op kan spuiten. Ze zijn allebei 20 ml en zijn dus makkelijk mee te nemen. Ze kosten allebei €14,23 bij het Kruidvat en dat is natuurlijk een fijn prijsje voor een parfum.

Replay Jeans Original Woman Eau de Toilette

Replay Jeans Original Woman Eau de Toilette heeft topnoten die een frisse, sappige mix van mandarijn, basilicum en peer bevatten. Het hart van de parfum heeft vooral bloemige noten met lelietjes-van-dalen, fresia en roos. De basis van het parfum is een fijn spoor van cederhout, framboos en musk. Een erg lekker parfum vind ik zelf. Ik heb hem al vaak gebruikt. Het is een hele frisse maar toch warme, zomerse geur die erg fijn is voor elke dag. Ik draag hem vaak naar school, omdat hij zo licht is. Het is een Eau de Toilette, dus hij blijft niet zolang hangen. Een keertje per dag extra spuiten vind ik echter geen probleem. Het is een klein flesje, en is dus makkelijk mee te nemen.


Replay For Her Eau de Toilette
Replay For Her Eau de Toilette bevat de volgende geurnoten: citrus, gala-appel, tonkaboon en pruim. Het is een frisse geur die lekker fruitig is, maar die tegelijkertijd ook erg volwassen is. Replay For Her is heel erg geschikt voor overdag en voor alledag, omdat het een subtiele, frisse geur is. Hij blijft wel minder lang langen (omdat het wederom een Eau de Toilette is). Dit is ook een klein en licht flesje, dus deze is ook makkelijk mee te nemen zoals ik net zei. Op deze manier is een paar keer extra opspuiten per dag geen probleem. 

Zoek je een nog goedkopere parfum?
Er zijn zelfs nog goedkopere parfums te vinden, die je bijvoorbeeld bij winkels als de Action of Big Bazaar kan kopen. Die hebben dan wellicht geen duur merk, maar de meesten zijn wel erg lekker en voor nog geen 10 euro heb je een grote fles. Ik vind het een goede deal. Een luxe parfum a la Chanel of Chloë is natuurlijk leuker en mooier, maar als je een parfum zoekt die zo goedkoop is dat je hem elke dag gerust op kan spuiten, zou ik eens een kijkje nemen bij deze winkels. De parfums vervliegen wel wat sneller, maar voor de prijs klaag ik er niet over en spuit ik wel een paar keer meer op een dag. Het zijn ook leuke cadeautjes. Als je wat minder geld uit wilt geven voor een cadeau, maar toch een leuk cadeau wilt geven, zou ik deze parfums zeker even bekijken.

Hier heb ik natuurlijk ook zo'n parfum van. Ik heb hem cadeau gehad dus ik weet niet hoe duur die was, maar ik weet zeker dat hij niet duur was. Het is een hele lekkere zoete geur. Ik kan de noten helaas niet vinden, maar het is best een bloemige geur met een beetje fruitige tonen erdoor. Hij vervliegt best snel, maar ik gebruik hem bijna elke dag als ik naar school ga, omdat het zo'n fijne budgetparfum is. Op die manier kan ik de duurdere parfums voor speciale gelegenheden bewaren. Deze is dus echt fijn voor iedere dag. Van de flacon ben ik geen fan. Hij oogt heel goedkoop (wat hij ook is). Het gaat natuurlijk verder om de geur en die is goed.



Als je dus op zoek bent naar een goedkoop parfum die je gerust elke dag op kan spuiten, zou ik eens een kijkje nemen bij de drogisterijen (zoals Kruidvat). De geuren van bijvoorbeeld Replay zijn erg lekker en ik raad ze zeker aan, maar ze hebben natuurlijk ook andere parfums die misschien weer meer naar jouw smaak zijn. Als je een nog goedkopere parfum zoekt waarbij de hoeveelheid parfum die je krijgt meer is, zou ik zeker een kijkje nemen bij winkels als de Action. De parfums zijn erg lekker en bevallen goed. Je krijgt veel voor weinig. Je moet het dan zonder duur merkje op het flesje doen, maar de kwaliteit is niet veel minder.

Koop jij ook vaak goedkope parfum of hou je echt van de duurdere varianten? Let me know!

Blog By Patries

1 opmerking:

  1. Op de website www.laparfumia.nl of soms bij Bijenkorf zelfs tref je heel goedkope parfums met acties.

    BeantwoordenVerwijderen