woensdag 2 oktober 2013

Mijn ervaring met de Samsung Galaxy Tab 2 7.0 + tablethoes

Een paar maanden geleden heb ik in één jaar tijd mijn propedeuse van maatschappelijk werk en dienstverlening gehaald. Ik was natuurlijk erg trots op mezelf en besloot mezelf te trakteren. Ik wilde altijd al een tablet hebben. Handig voor school, maar op bepaalde momenten zeker ook handiger dan een laptop. Ik vond een iPad toch iets te duur, dus ik besloot een kleine Samsung tablet aan te schaffen! Ik heb hem nu een aantal maanden en benieuwd hoe die bevalt? Lees dan vooral verder!



Terwijl ik dit aan het schrijven ben, zit ik lekker een muziekje te luisteren op mijn tablet via YouTube. Ook kan ik er onder andere series en films mee kijken en gebruik ik hem als agenda voor school. Ook kan ik er makkelijk mee internetten, mijn mail mee checken en online shoppen. Ideaal.


De precieze naam van deze tablet is de Samsung Galaxy Tab 2 7.0. Deze heeft een geheugen van 8GB, en hij is uitbreidbaar met 32 GB. Hij heeft een 7.0 inch scherm, dus hij is relatief kleiner dan andere tablets. Het is vergelijkbaar met de iPad mini, maar dan van Samsung. Ik vind zo'n kleinere versie van een tablet erg fijn, maar als je liever een 'normaal' formaat tablet wil, kan je deze beter laten liggen. Deze tablet heeft 2 camera's, een camera aan de voorkant en achterkant. Ik gebruik de camera's op mijn tablet niet zo vaak, omdat ik daar vaker mijn telefoon voor gebruik, maar het kan alsnog erg handig zijn. 

Even als voorbeeld : de mooie bloemen (haha) gemaakt met de camera aan de achterkant, en de foto van mezelf gemaakt met de camera aan de voorkant. Voor een tablet vind ik het goede kwaliteit. Er zit geen flitser op en de camera aan de achterkant maakt mooiere foto's dan de camera aan de voorkant, maar dat is bijvoorbeeld bij mijn telefoon ook het geval. 

Verder kan je internetten via WiFi en hij heeft het besturingsprogramma Android 4.0, een fijn besturingsprogramma wat je zo onder de knie hebt. 

Hele verslagen kan ik er niet mee schrijven, daar gebruik ik toch liever mijn PC of laptop voor, maar aantekeningen maken in de les is wel weer heel handig. Ook kan ik via Dropbox makkelijk bestandjes openen op school die ik thuis in Dropbox heb gezet. (als je niet weet wat Dropbox is, zoek het zeker even op, het is een heel handig programma voor bestanden) De tablet is niet zwaar omdat hij zo klein is, ik hoef geen zware laptop meer mee te nemen naar school en op deze manier is het heel makkelijk en fijn om hem mee naar school te nemen. Ook in de trein is een tablet niet heel vervelend. Als ik me verveel kan ik makkelijk even een serie of een filmpje opzetten, internetten of aan school werken. (dat laatste gebeurt iets minder vaak haha)

Zoals ik net al zei, is het voor thuis ook een handig apparaatje. Ik kan er fijn muziek mee luisteren op YouTube, ik kan radio luisteren en ik kan series en films kijken, die bovendien een hele goede kwaliteit hebben. Als ik even snel iets wil opzoeken kan ik zo op het web en heb ik het binnen een paar seconden gevonden. Spelletjes zijn ook fijn om op deze tablet te spelen en je kan bijvoorbeeld ook makkelijk op social media zoals Twitter, Facebook en Instagram. Skypen is ook erg handig met deze tablet.

Ik heb hem bij www.bol.com gekocht voor maar 179 euro, wat naar mijn mening een hele goede deal is voor een tablet. Ik ben er erg blij mee! Hij is nog steeds te koop, dus als je geïnteresseerd bent, neem dan zeker even een kijkje op www.bol.com. Er zijn ook andere tablets van Samsung verkrijgbaar, mocht je bijvoorbeeld liever een grotere tablet willen. Verdere informatie over deze tablet, kun je hier vinden, mocht je nog meer willen weten!

Het hoesje dat ik heb gekocht voor mijn tablet komt van www.miniinthebox.com, waar ik laatst ook een artikel over had geschreven. (klik) Het is een handig en leuk hoesje. Hij is rood met een schattig printje. Hij beschermt mijn tablet, ik kan hem rechtop zetten in 2 verschillende standen (wat erg handig is voor typen en het kijken van series en films) en ik kan het scherm 360 graden draaien. Ik zie het nut daar nog niet echt van in, maar wie weet komt het nog een keer van pas. Toen het hoesje aankwam dacht ik dat hij niet zolang mee zou gaan, want hij zag er namelijk een beetje zwak uit. Ik heb hem nu echter een paar maanden, en hij is nog steeds dezelfde kwaliteit als toen ik hem kreeg. Het printje op het hoesje vervaagt wel op bepaalde plekken, maar dat houd je toch niet tegen. Zolang die mijn tablet maar blijft beschermen, vind ik het goed!



Dit was mijn review van de Samsung tablet en het hoesje dat ik erbij heb gekocht. Ik hoop dat jullie deze review handig vonden!

Hebben jullie een tablet of zouden jullie er één willen?

Blog By Patries 

1 opmerking: