zaterdag 12 oktober 2013

OOTD : een soort van poncho

Vandaag een outfit of the day voor jullie. Een vriendin van mijn moeder had me vorige week wel een heel apart kledingstuk gegeven. Ik moest er even een aantal keer naar kijken. Is het nou een poncho, een vest of een soort sjaal? Ik besloot voor de term poncho te gaan. Het is in ieder geval een bijzonder kledingstuk, maar ik ben er erg blij mee.

De poncho is heel los gebreid, maar op de een of andere manier biedt het wel warmte. Daarnaast vind ik het gewoon een leuke modeaccessoire, vooral voor deze koudere dagen. Het geeft wat extra's aan je outfit en maakt het iets speelser. Ik bleef wel overal achterhaken, dus dat zorgde voor lachwekkende scenario's op school haha. Dat heb je toch snel met dit soort dingen, maar het stoort me niet heel erg.

De rest van mijn outfit was simpel. Ik wilde de focus echt op de poncho leggen. Ik had een donkere spijkerbroek aan, een zwart shirt met borduursel op de voorkant en een zwart vest. Hier deed ik de poncho overheen en mijn outfit was klaar. Ik had nog sneakers aangedaan en ik kon de deur uit. In mijn haast ben ik compleet vergeten accessoires om te doen die dag, dus daar kan ik ook niks van laten zien helaas.


Dit is het patroontje op de achterkant. Zoals je kan zien is het een hele grote poncho, en lijkt het misschien ook wel op een soort omslagdoek. Hij heeft twee armgaten, waardoor hij fijn is om te dragen (daarom twijfelde ik ook aan de term poncho haha). Hij is in ieder geval heel erg fijn, zorgt voor warmte en hij staat ook gewoon leuk.

Alleen is hij misschien een beetje onopvallend, maar gecombineerd met een mooie statement necklace of oorbellen erbij óf misschien een opvallend kledingstuk eronder maakt het een goede accessoire. Dat heb ik deze keer dus niet gedaan, maar het is nog even zoeken naar een manier waarop ik hem goed kan combineren. Ik wilde hem toch wel even aan jullie laten zien.

Het is iets waar je van moet houden, maar ik vind het in ieder geval erg leuk en als ik een manier vind om het goed te combineren is het een goede aanvulling in mijn kast voor de komende wintermaanden.

Blog By Patries

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen