zaterdag 26 oktober 2013

Tips voor Halloween!

Ondanks dat Halloween bij ons wel op de meeste kalenders staat, wordt het hier niet of nauwelijks gevierd. Best jammer eigenlijk, want Halloween is een heerlijk feest waar je even niet jezelf hoeft te zijn door je te verkleden en waar je mensen die je minder aardig vindt lekker kan laten schrikken (grapje natuurlijk). Ondanks dat dit enge feestje hier niet zo aan de orde is, zijn er in ons koude kikkerlandje best een aantal dingen je kan doen om Halloween toch nog een beetje mee te maken en te vieren. Ik heb een aantal tips om in de echte Halloween stemming te komen. Muahahaha.



Walibi Fright nights

Dit is wel een aanrader. Naast dat je natuurlijk tot in de late uurtjes kan genieten van de attracties die Walibi biedt, lopen er ook een stel engerds rond in het park, kan je de doodenge spookhuizen in en kan je de hele avond lekker gillen. Ik ben er een aantal jaar geleden één keer geweest (na veel overtuiging van mijn vriendinnen) en ik heb best een leuke dag gehad. Als het licht is geniet je van het park, en 's avonds komen de creeps tot leven. Ik ben de spookhuizen niet in geweest (ik ben een pussy en ik vond ze toch iets te prijzig bovenop de parkprijs zelf) dus daar kan ik helaas niks over zeggen. In het park zelf is het 's avonds al eng, dus ik neem aan dat de spookhuizen nog een stuk enger zullen zijn. Voor de echte griezelliefhebbers dus. Dit is echt een manier om lekker in die Halloween sfeer te komen.

Ben ik trouwens de enige die nog een keer zo'n engerd wil spelen? Heerlijk lijkt me dat! Mensen de stuipen op het lijf jagen en getransformeerd worden tot een of ander vies, eng monster. Echt een bucketlist dingetje van mij.

De laatste kaarten voor dit weekend zijn nog (alleen online) verkrijgbaar, dus weer er snel bij! Anders kun je natuurlijk ook volgend jaar gaan. Kijk voor meer info op www.frightnights.nl

Horrorfilm avondje


Wil je lekker thuisblijven maar toch een beetje in die Halloween stemming komen? Ga dan met een aantal vrienden of vriendinnen (of in je eentje, maar dat raad ik niet aan) een horrorfilmavondje houden! Kies een aantal films uit die je heel eng lijken en die je normaal waarschijnlijk niet zo snel zou kijken en griezelen maar! Vergeet de popcorn en de kussens om achter te schuilen niet!

Creepy gerechtjes maken


Houd je niet zo van griezelen maar wil je toch een beetje Halloween vieren? Ga dan lekker bakken. Cupcakes met typische Halloween decoratie bijvoorbeeld (pompoenen, vleermuizen) . Op YouTube is genoeg inspiratie te vinden voor 'enge', maar lekkere gerechtjes.


Frankenstein puddinkjes :) - gemaakt door Grav3yardgirl. 

Een Halloween feest geven


Als je echt Halloween wil vieren zoals ze dat in the USA doen dan geef je natuurlijk een feest. Een groot feest of een kleiner feest, het maakt niet uit. Zolang iedereen maar verkleed komt. Versier je huis, maak leuke hapjes en drankjes, nodig vrienden uit en feesten maar!

Verkleden en langs de deuren gaan


Ookal ben je 14, 18 of 25 jaar oud, je bent nooit te oud voor snoep en dus ook niet om lekker te gaan trick or treaten. Ga met een stel vrienden gewoon langs de deuren! Waarom zou je het niet doen? Het zorgt gegarandeerd voor een lachwekkende avond. Niet vergeten verkleed te gaan natuurlijk.

Dit waren een aantal simpele tips om op een leuke manier Halloween door te komen! Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Zelfs in Nederland zijn er genoeg dingen te doen, en kijk vooral ook even op internet wat dat dan is! Het is een leuk feest en ik hoop dat we het nog uitgebreider gaan vieren in de toekomst! Voor nu maken we het zelf wel leuk! Doen jullie nog wat leuks met Halloween? Laat het vooral weten in de reacties!

Happy Halloween! :)

Blog By Patries

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen