dinsdag 8 oktober 2013

Zakdoekjes, geurkaarsen en chocoladekoekjes

Terwijl ik dit schrijf lig ik in bed... met een hele ernstige verkoudheid. Oké, dat valt ook nog wel mee maar mijn neus zit verstopt, hij loopt zo af en toe en mijn keel kriebelt zo nu en dan ook gezellig mee. Ik hou echt van de herfst, maar de verkoudheid die er altijd bijkomt mag van mij de volgende keer wegblijven. Best wel vervelend dus, vooral als je bedenkt dat ik van plan was een artikel over geurkaarsen te schrijven haha. Ik heb het echt geprobeerd, maar ik snoof de geurkaarsen bijna mijn neus in en dat lijkt mij ook niet zo'n slim plan. Die hebben jullie dus nog van mij tegoed. Ik lig dus in bed met een verkoudheid, omringt met zakdoekjes en lippenbalsem, en wat kan ik dan beter doen dan een artikel schrijven met tips over hoe ik deze verkoudheid te lijf ga en probeer te overleven? Wie weet hebben jullie er ook nog wat aan!

Het belangrijkste ingrediënt tijdens een verkoudheid is natuurlijk mijn bed. Het is gewoon zo lekker warm en als ik verkouden ben heb ik eigenlijk geen zin om ook maar iets uit te voeren. Door mijn verstopte neus ben ik no-time buiten adem, dus het is een goed excuus om lekker in bed te blijven liggen. Mijn hond mag er altijd bijliggen en dan is het zeker goed te doen en vooral heel gezellig. Kaarsen aan (geen geurkaarsen haha) en het is dik in orde.


Wat doe ik dan zoal als ik in bed lig? Wat ik vaak doe is een grappige serie of film kijken of een spannende serie of film kijken. Het ligt er echt aan waar ik zin in heb. Zo vind ik het heerlijk om nu naar series als bijvoorbeeld Modern Family of New Girl te kijken, want dat is gewoon huilen van het lachen, maar een spannende serie als The Vampire Diaries vind ik ook heerlijk om te kijken. Bij films is dat hetzelfde, maar ik hou dan toch meer van films met humor denk ik. Vooral als ik ziekjes ben. Een boek lezen vind ik soms ook heel fijn. Als ik maar een beetje kan ontspannen, want vooral ontspanning is belangrijk als je ziek bent. Op die manier word je toch snel weer beter.

Nu heb je wel eten en drinken nodig als je verkouden in je bed ligt. Nu kan je al raden wat het lekkerst is om te eten als je een vrouw bent en je ligt ziek in bed : chocolade... en dan vooral Chocolate Chip Cookies. Goddelijk! Wat ik drink als ik verkouden ben is verschillend. Een kop thee is heerlijk, maar ik vind water of iets fris ook lekker om mijn keel een beetje te verkoelen. Fruit is ook erg belangrijk voor de nodige vitamientjes. Ik vind het erg lekker om een kommetje te vullen met allemaal verschillende stukjes fruit, zoals bananen, appel en aardbeien. Jum.

Nu wil je niet afgeleid worden als je bijvoorbeeld een film of serie aan het kijken bent, dus de geliefde loopneus moeten we zien te voorkomen. Neusspray is dus een must. Ik gebruikte het tot voor kort nooit, maar sinds mijn moeder zo lief was om het te halen ben ik hooked aan dat spul. Ik word niet zo iemand die standaard het hele jaar neusspray in de tas heeft zitten, don't worry... maar op de momenten dat mijn neus echt heel vervelend aan het doen is, is neusspray echt een topuitvinding. Ik probeer het zo min mogelijk te gebruiken per dag, misschien zo'n 2-3 keer.

Een heel dik vest is ook essentieel. Ik heb een heel dik en lang vest en als ik die aan doe, heb ik het gelijk lekker warm en voel ik mij gelijk ook wat beter. Dik aankleden is sowieso een belangrijk puntje als je verkouden bent, maar vergeet ook niet af en toe frisse lucht tot je te nemen. Even je raam openzetten of iets dergelijks, want ik krijg altijd last van hoofdpijn als ik niet een beetje frisse lucht krijg en dat wil je er natuurlijk niet ook nog bij krijgen.

En het laatste : doe zo min mogelijk aan jezelf. Haar in een knot doen en vooral geen make-up op doen. Daar heeft toch niemand zin in als je verkouden bent. Als je jezelf automatisch beter voelt als je jezelf opmaakt, moet je het natuurlijk vooral wel doen! Laat je niet door mij tegenhouden! Maar zelf vind ik het het fijnst om niks aan mezelf te doen. Behalve douchen dan, ik ben geen holbewoner.

Dat waren een paar kleine tips waar ik wat aan heb als ik verkouden ben. Gewoon lekker rustig aan doen en het jezelf gemakkelijk maken. Ziek thuis zitten is namelijk best saai en vervelend, dus je kan er maar beter het beste van maken!

Als jullie nog een tip hebben die helpt verkoudheid te overleven, laat het dan vooral weten!

Blog By Patries 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen