zondag 10 november 2013

Blije dingen!

Het leven is mooi, maar soms vergeten we dat nog wel eens. Op bijvoorbeeld Facebook zie je berichten van mensen die jaloersmakend zijn, dingen gaan niet zoals jij het wil en de levens van anderen lijken altijd beter. Maar schijn bedriegt, want iedereen heeft wel dingen in het leven waar hij of zij niet vrolijk van wordt en het leven loopt echt niet altijd bij iedereen op rolletjes, ook al lijkt dat op de social media wel zo. Maar gelukkig heeft iedereen (ook jij en ik) wel echt leuke dingen waar we naar toe kunnen kijken, die we soms voor lief nemen en die eigenlijk superfijn en mooi zijn. Ik heb ook even een lijstje voor mezelf gemaakt. Waar ben ik nu eigenlijk blij mee?



Voordat ik aan het lijstje begin, heb ik nog een leuk filmpje om te laten zien aan jullie. Koefnoen had in het afgelopen seizoen sketches gemaakt over de situaties op Facebook die ik net beschreef. Mensen die op Facebook doen alsof hun leven geweldig en leuk is, maar dat het in realiteit toch een stukje anders gaat. Ik denk dat dit bij heel veel mensen het geval is. Natuurlijk wil je ook geen constant zeurende mensen op Facebook, maar deze sketches zijn toch wel echt heel erg leuk bedacht.


Gelukkig zijn er ook altijd wel kleine of grote dingen waar we echt blij mee zijn. Sommigen nemen we misschien voor lief en vergeten we snel weer, anderen maken ons heel duidelijk blij. Een kort lijstje voor mezelf om toch even duidelijk te krijgen hoe bijzonder en leuk bepaalde dingen in het leven kunnen zijn!

Ik heb twee 'nieuwe' nichtjes die gezond en superlief zijn

Ik heb een ouders broer en zus die allebei al in de 30 zijn. Mijn zus heeft al twee schatten van kinderen, dus mijn broer kon ook niet meer lang uitblijven. Toen ik ongeveer een half jaar geleden hoorde dat zijn vriendin in verwachting was van een tweeling was ik ontzettend blij. Zo bijzonder en iets wat je niet snel meer meemaakt. Het geslacht van de 2 baby's was toen nog niet bekend, maar na een tijdje was bekend dat het twee kleine meiden zouden worden. Dat vond ik echt superleuk nieuws. Ik heb al 2 lieve neefjes, en nu krijg ik er ook nog 2 lieve nichtjes bij. 3 weken geleden was het zover en mijn nichtjes Leonie en Evelien zijn geboren. Ze waren iets te vroeg geboren, dus het waren echt nog 2 kleine poppetjes die als 2 engeltjes in hun bed lagen. Ik ben er nu een aantal keer geweest en elke keer word ik steeds verliefder op ze. Ik kan niet wachten tot ik leuke jurkjes en rokjes voor ze kan kopen.


Op school en stage gaat alles goed

Ik ben natuurlijk nog maar 2 maandjes met mijn tweede jaar bezig, maar alles gaat tot nu toe goed met school. Een tijdje geleden zat ik nog in de stress omdat ik nog geen stageplek had, nu heb ik een stageplek gevonden waar ik veel leer en het naar mijn zin heb. Ik loop stage bij een vrijwilligersorganisatie die gezinnen (met kinderen onder de 7) die het wat moeilijker hebben steun biedt. Ik ben dol op kinderen en ik wil later misschien ook met gezinnen werken, dus dit is een mooie stageplek voor mij. Op school gaat verder ook alles goed. Ik heb niet meer zoveel lessen als vorig jaar, wat ik aan de ene kant jammer vind, want ik vond de lessen altijd erg interessant. Aan de andere kant is meer vrije tijd ook fijn natuurlijk. Ik heb een leuke klas waar ik het goed mee kan vinden. Iedereen op de hoge school is veel volwassener en we hebben mede door onze opleiding allemaal begrip en respect voor elkaar, iets wat op de middelbare school wel eens heel anders kon zijn. Hier voel ik me meer thuis en ik ben toch meer op mijn plek dan ooit.

Mijn eerste tentamenweek is voorbij en ik heb lekker een weekje vrij

Dit brengt mij gelijk bij mijn volgende punt. Ik heb op het moment dat ik dit schrijf net de tentamenweek achter de rug en heb lekker een weekje vrij. Ik had deze periode maar 2 tentamens en 1 assessment (je geleerde vaardigheden laten zien), dus het was goed te doen, maar een weekje vrij is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Ik heb het assessment en 1 tentamen sowieso gehaald en nu moet ik het resultaat van een tentamen nog afwachten. Spannend, maar ik heb er wel een goed gevoel over!



Ik heb een hele lieve moeder die veel voor mij over heeft

Zoals jullie misschien wel weten was er afgelopen week veel gezeur met het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo door een ontspoorde trein. Echt perfecte timing in mijn tentamenweek. Nu snappen jullie vast niet waarom dat nu in mijn lijstje met blije dingen staat, maar ik kwam wel tot een realisatie. Ik weet natuurlijk al dat mijn moeder de liefste vrouw van de wereld is, maar deze week werd dat nog wel een keer bevestigd. Ze is al wat ouder dan de gemiddelde moeder van een 18 jarige tiener (ze is 61), dus alles gaat al wat moeizamer voor haar. Ik woon een uur van mijn school vandaan en aangezien ik om half 9 een tentamen had, moest ik heel vroeg van huis vertrekken om op tijd op school te zijn. Ik wist dat het heel druk ging worden in de trein en dat ik mij waarschijnlijk erg moest haasten om op tijd te zijn en ik zag hier erg tegenop. Mijn moeder bood toen aan om mij weg te brengen naar mijn school. Ook heeft ze nog een vriendin van mij opgehaald die net zoals ik in Enschede studeert. We zijn om kwart voor 7 vertrokken, ik kwam om kwart over 8 aan, heb mijn tentamen gemaakt en mijn moeder heeft mij weer terug naar huis gebracht. Klinkt dit niet als de liefste moeder van de wereld? Ik weet dat er wel veel moeders zijn die dit niet snel voor hun kind zouden doen, dus ik waardeer mijn moeder alleen maar meer en meer hierdoor.

Ik ga naar Bastille

Bastille is nog een redelijk onbekende band (jullie kennen vast het liedje pompeii vast wel), maar ik ben onwijs fan van ze. En ik ga in maart samen met een vriendin van mij naar hun concert in de HMH. Waaaah! Dit is ook nog eens het eerste concert ooit waar ik heen ga, dus ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden, maar ik heb er heel erg zin in en ik denk dat het super gaat worden!

De 2de Hunger Games film komt bijna uit

Ik hoef dit denk ik niet uit te leggen, want hier zijn wel meer mensen enthousiast over. Ik heb de afgelopen maand alle boeken gelezen van The Hunger Games en ik ben nog verslaafder dan eerst. De eerste film heb ik al gezien en die vond ik erg goed. Ik moet wel zeggen dat ik hem slechter vond nadat ik het boek had gelezen (zoveel meer details), maar alsnog heb ik erg veel zin in de tweede. Hij is door iemand anders geregisseerd en ik denk dus ook dat die heel anders gaat zijn. Ik hoop in ieder geval gedetailleerder dan de eerste, want in de eerste hebben ze echt veel belangrijke dingen weggelaten uit het boek. Ik ga deze week nog een keer het eerste deel kijken thuis met een vriendin en dan zo snel mogelijk naar het tweede deel toe!

Hier waren een aantal dingen waar ik blij van word op dit moment. Als je een beetje in een dipje zit, moet je dit eens proberen want het werkt echt! Op deze manier merk je echt wat voor mooie en leuke dingen zich eigenlijk wel in je leven afspelen op het moment, en dan ben je gelijk weer een stuk vrolijker!

Iedereen nog een fijne zondag! Waar word jij op dit moment blij van?

Blog By Patries 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen